Vision

...

the message

...

Tasks of the General Secretariat

The General Secretariat shall undertake the following:

 Ensuring the management of the professional path of university employees while respecting the powers of the college and the institute in this fieldPreparing the university’s draft budget and following up on its implementation Ensuring follow-up funding for laboratory and research unit activities Ensuring the good conduct of the common interests of the universityDeveloping and promoting cultural and sporting activities programs for the university Ensuring the follow-up and coordination of the university’s internal security plans in coordination with the Ministerial Office for Internal SecurityEnsuring the management and preservation of archives and documentation for the university directorateEnsuring the organization and management of the university office

The General Secretariat, to which the Organization Office and the Internal Security Office are attached, includes the following sub-directories:

Sub-Directorate for Users and Training Sub-Directorate of Finance and Accounting Sub-Directorate of Means and MaintenanceSub-Directorate for Scientific, Cultural and Sports Activities

Events and announcements

تقديم المركز
يتكون مركز من ثلاث مصالح و هي:

مصلحة الأنظمة ، مصلحة الشبكات ، مصلحة التعليم المتلفز و التعليم عن بعد

1- مصلحة الأنظمة/  

– التطوير و التحديث المتواصل للموقع الإلكتروني للجامعة.

 -توفير خدمة البريد الإلكتروني المهني لصالح الأساتذة و الطلبة و الإداريين.

– تطوير و متابعة البرمجيات الخاصة بالإدارة و البيداغوجيا.

– المتابعة و الصيانة الدورية لمختلف الخوادم الموجودة بالمركز.

2 – مصلحة الشبكات/

–  ربط الهياكل البيداغوجية ببعضها البعض عن طريق شبكة الأنترنيت لتمكين الأسرة الجامعية من الاستفادة من نظام معلوماتي متكامل.
 – تشغيل، إدارة وتنظيم البنية التحتية للشبكة، مع ضمان أمن نظم وشبكات المعلومات، وتطوير مختلف الاستراتيجيات الأمنية.
 – ضمان تطوير و توسعة الشبكة الداخلية السلكية واللاسلكية.
 – تقديم المساعدة التقنية في حالة المشاكل التي تؤدي إلى توقف الربط بالشبكة وإعادة ضبط موارد الشبكة.
 – توفير بنية تحتية شبكية لمختلف تطبيقات و برمجيات الإعلام الآلي سواء للتسيير أو البيداغوجيا كالتسجيلات الجامعية عن طريق شبكة الانترنيت.
 – السهر على احترام ميثاق الاستعمال السليم للشبكة الجزائرية للبحث.

3- مصلحة التعليم المتلفز و التعليم عن بعد/

– إدارة و متابعة منصة التعليم عن بعد

– متابعة التعليم المتلفز .

– تكوين وتأطير المتدخلين في التعليم عن بعد .

 

فريق عمل المركز

سمير قديري

رئيس المركز

مهندس دولة طالب دكتوراه

فيصل هيمه

رئيس مصلحة الأنظمة

مهندس دولة

حمزة قعيد

مهندس دولة

رئيس مركز الشبكات و الأعلام الآلي و الإتصال

جيلاني بن حسين

مهندس دولة

رئيس مركز التعليم النتلفز و التعليم عن بعد