Vision

...

the message

...

Tasks of the General Secretariat

The General Secretariat shall undertake the following:

 Ensuring the management of the professional path of university employees while respecting the powers of the college and the institute in this fieldPreparing the university’s draft budget and following up on its implementation Ensuring follow-up funding for laboratory and research unit activities Ensuring the good conduct of the common interests of the universityDeveloping and promoting cultural and sporting activities programs for the university Ensuring the follow-up and coordination of the university’s internal security plans in coordination with the Ministerial Office for Internal SecurityEnsuring the management and preservation of archives and documentation for the university directorateEnsuring the organization and management of the university office

The General Secretariat, to which the Organization Office and the Internal Security Office are attached, includes the following sub-directories:

Sub-Directorate for Users and Training Sub-Directorate of Finance and Accounting Sub-Directorate of Means and MaintenanceSub-Directorate for Scientific, Cultural and Sports Activities

Events and announcements

Submission of the directorate

تتكفل المديرية الفرعية للمالية والمحاسبة بما يأتي :

1- تحضير مشروع ميزانية الجامعة على اساس اقتراحات عمداء الكليات ومديري المعاهد والملحقات.

2- متابعة تنفيذ ميزانية الجامعة.

3- تحضير تفويض الاعتمادات الى عمداء الكليات ومديري المعاهد والملحقات وضمان مراقبة تنفيذها.

4- متابعة تمويل انشطة البحث التي تضمنها المخابر والوحدات.

5- تحسين محاسبة الجامعة.

cropped-logoue.png

نادرة الزايز

Sub-manager

Interests Sub-Directorate of Finance and Accounting
مصلحة الميزانية و المحاسبة
مصلحة تمويل انشطة البحث
مصلحة مراقبة التسيير و الصفقات